Regulamin poradni dietetycznej MEDIQA
- 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa warunki i zasady korzystania z usług dietetycznych oraz sprzedaży produktów świadczonych i oferowanych przez Usługodawcę: Pro Care Paweł Leśniak ul. Wallenroda nr 15, 03-610 Warszawa NIP 1181757321, występującego pod marką „MEDIQA Poradnia Dietetyczna”.
- Usługi wykonywane w ramach Poradni Dietetycznej MEDIQA, świadczone są osobiście przez dietetyka mgr Weronikę Domańską-Leśniak. Dane do kontaktu: weronika@mediqa.pl, telefon +48 607 414 947.
- Pacjentem (usługobiorcą) jest osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która korzysta z usług świadczonych przez Usługodawcę.
- Warunkiem korzystania z usług oferowanych przez Usługodawcę jest zapoznanie się z treścią niniejszego regulaminu i akceptacja wszystkich jego punktów.
- Regulamin ma zastosowanie do pacjentów stacjonarnych, konsultacji prowadzonych on-line oraz telefonicznie, a także do produktów dostępnych na stronie internetowej www.mediqa.pl.
- 2. WARUNKI I ZASADY REALIZACJI USŁUG
- Usługodawca świadczy usługi w formie wizyt pacjenta w siedzibie Poradni Dietetycznej MEDIQA, konsultacji on-line, lub konsultacji telefonicznych, a także w ramach sklepu internetowego, oferuje produkty opisane w §7. Zakres usług, dostępnych produktów i przebieg konsultacji opisany został na stronie internetowej www.mediqa.pl oraz jest dostępny stacjonarnie w Poradni Dietetycznej.
- Usługi świadczone przez Usługodawcę, w tym usługi on-line, nie stanowią diagnozy lekarskiej, konsultacji medycznej i nie mogą zastępować pacjentowi leczenia lub terapii, realizowanej przez podmiot prowadzący działalność leczniczą, w szczególności nie mogą zastępować konsultacji lekarskiej.
- Konsultacja stacjonarna, on-line lub telefoniczna wymaga wcześniejszego ustalenia i zarezerwowania terminu jej wykonania pomiędzy Usługodawcą a Pacjentem. W przypadku, gdy o ustalonej godzinie oraz w okresie następnych 15 minut, Pacjent nie pojawi się w gabinecie lub nie skontaktuje się z Usługodawcą, a po stronie Usługodawcy zachodzi gotowość do świadczenia usługi, wówczas powoduje to brak obowiązku zwrotu opłaty uiszczonej przez pacjenta oraz równoznaczne jest z wykonaniem usługi.
- W przypadku jednorazowych konsultacji, niewykupionych w pakiecie, Usługodawca nie oferuje opieki telefoniczno-mailowej i nie jest zobowiązany do udzielania odpowiedzi na dodatkowe pytania zadawane tą drogą.
- Pacjent przyjmuje do wiadomości, iż dietoterapia jest procesem złożonym oraz długotrwałym. Zalecenia dietetyczne dostosowane są do aktualnych potrzeb i stanu zdrowia Pacjenta i przeznaczone są do stosowania
w określonym przez Usługodawcę czasie. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za dłuższe stosowanie zaleceń dietetycznych lub korzystanie z nich przez inne, nieupoważnione osoby. - Pacjent zobowiązany jest do wypełnienia dzienniczka bieżącego spożycia, rzetelnych odpowiedzi podczas wywiadu kliniczno-żywieniowego oraz przestrzegania ustnych i pisemnych zaleceń odnośnie realizacji zaplanowanej dietoterapii. Pacjent zobowiązany jest powiadomić Usługodawcę o wszelkich chorobach, mogących mieć wpływ na jego zdrowie podczas prowadzonej dietoterapii.
- Pacjent przyjmuje do wiadomości, że niestosowanie się lub wybiórcze stosowanie się do zaleceń udzielanych przez Usługodawcę, a także podanie nieprawdziwych, bądź zatajenie jakichkolwiek informacji może mieć negatywny wpływ na stan zdrowia Pacjenta, a szczególnych przypadkach zagrażać jego życiu.
- Formularz wywiadu kliniczno-żywieniowego zawiera dane osobowe pacjenta, cel wizyty, opis obecnego stanu zdrowia, informacje o aktywności fizycznej, alergiach, nietolerancjach pokarmowych, przyjmowanych lekach
i suplementach, przebytych chorobach i zabiegach, historię chorób i inne informacje niezbędne na potrzeby współpracy dietetycznej. - W przypadku, gdy Usługodawca na podstawie przeprowadzonego wywiadu kliniczno-żywieniowego lub otrzymanych od Pacjenta wyników badań, podejrzewa niezdiagnozowane dotychczas problemy zdrowotne, może zlecić Pacjentowi wykonanie dodatkowych badań lub kontakt z lekarzem właściwej specjalności. Pacjent sam podejmuje ostateczną decyzję o ich wykonaniu, jednakże odmowa może być podstawą do zakończenia przez Usługodawcę współpracy z Pacjentem. Opłaty pobrane od Pacjenta nie podlegają w takiej sytuacji zwrotowi.
- Wszystkie treści, dokumenty oraz umieszczone w dokumentach elementy graficzne, przekazywane Pacjentowi przez Usługodawcę, są utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 666, z późn. zm.). Żadna ich część nie może być kopiowana, odsprzedawana, publicznie lub prywatnie udostępniana bez pisemnej zgody Usługodawcy. Niezastosowanie się do powyższego zakazu będzie skutkowało odpowiedzialnością karną oraz majątkową.
- 3. OPŁATY
- Usługi dietetyczne świadczone są odpłatnie, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.mediqa.pl
w zakładce „cennik” oraz dostępnym stacjonarnie w Poradni Dietetycznej. Podane ceny są cenami brutto. - Płatność za usługi lub pakiety usług, oraz za produkty oferowane przez Usługodawcę dokonywana może być wyłącznie przez stronę internetową www.mediqa.pl, zakładkę „sklep”.
- Dokonanie przez Pacjenta opłaty jest równoznaczne z zawarciem Umowy.
- Usługodawca nie jest zobowiązywany do podejmowania żadnych działań na rzecz pacjenta przed uiszczeniem przez Pacjenta należności.
- Chęć otrzymania faktury należy zgłosić Usługodawcy przed dokonaniem płatności.
- 4. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH.
- Usługodawca oświadcza, że dane które przekazane/zebrane zostaną w trakcie trwania współpracy,
a które mogą być danymi osobowymi w rozumieniu Ustawy z dnia 25 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, wykorzystane będą tylko na potrzeby kontaktu i współpracy dietetycznej z Pacjentem, który je udostępnił. Dane te w żadnym wypadku nie będą udostępniane osobom trzecim bez uprzedniej zgody Pacjenta. W przypadku przetwarzania danych medycznych, Pacjent zostanie każdorazowo poinformowany o celu oraz podstawie przetwarzania tych danych przed ich podaniem. - Dane osobowe i dokumentacja Pacjentów przechowywane będą przez okres nie dłuższy niż wynika to
z obowiązujących przepisów i jest konieczne dla prawidłowego przebiegu współpracy dietetycznej. Po tym okresie dane te zostaną w sposób właściwy zniszczone. - Pacjent będzie proszony o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w ramach celów niezwiązanych wprost z świadczeniem usług oraz w przypadku danych medycznych. Zgoda jest dobrowolna, ale niezbędna do korzystania z niektórych elementów usług. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych zawarte zostały w Polityce Prywatności pod linkiem: mediqa.pl.
- 5. OBOWIĄZKI USŁUGODAWCY.
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Usługodawcy względem Pacjenta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Usługodawca obowiązany jest dostarczyć Pacjentowi Produkt bez wad.
- Reklamacja może zostać złożona przez Pacjent na przykład: w formie elektronicznej na adres: weronika@mediqa.pl lub na adres działalności.
- Usługodawca rozpatruje reklamację Pacjenta w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia jej doręczenia. Pacjent dokumentuje wady Produktu zdjęciem i dokładnym opisem wady.
- 6. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ.
- Usługodawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku ze sprzedażą towarów na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- Pacjent ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Pacjent ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Pacjentem a Usługodawcą,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa Pacjenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona Pacjentów.
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Pacjent może szukać na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl.
- Pacjent może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy Pacjentami
i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- 7. KATEGORIE USŁUG W RAMACH USŁUG DIETETYCZNYCH
- Konsultacje Dietetyczne
- E-booki
- Voucher prezentowy
- Pakiety opieki miesięcznej
- Ofertę Premium
- 8. ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne:
- Konto
- Formularz Zamówienia
- Korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez Pacjenta:
- wypełnieniu Formularza Rejestracji,
- kliknięciu pola „Załóż konto”,
- potwierdzeniu chęci utworzenia Konta poprzez kliknięcie w link potwierdzający, przesłany automatycznie na podany adres poczty elektronicznej.
- W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez Pacjenta następujących danych:
- imię i nazwisko/nazwa firmy,
- adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj)
- adres poczty elektronicznej
- numer telefonu kontaktowego (opcjonalnie)
- hasło.
- Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Pacjent ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: weronika@mediqa.pl.
- Korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Pacjenta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Pacjenta łącznie dwóch kolejnych kroków:
- wypełnieniu Formularza Zamówienia
- kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego)
- W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Pacjenta następujących danych dotyczących Pacjenta:
- imię i nazwisko/nazwa firmy,
- adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj),
- adres poczty elektronicznej,
- numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży,
- Produkt/y,
- Kategoria Produktu/ów,
- Adres email
- Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy
i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Pacjenta. - Pacjent obowiązany jest do:
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich;
- wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- 9. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Pacjent ma prawo odstąpić od każdej umowy zawartej z Usługodawcą w terminie 14 dni, bez podania jakiejkolwiek przyczyny, chyba że zażądał natychmiastowego dostępu do Produktu lub Realizacji Usługi zgodnie z treścią niniejszego paragrafu.
- Skorzystanie z prawa odstąpienia od umowy następuje poprzez poinformowanie Usługodawcy w drodze jednoznacznego oświadczenia o odstąpieniu (np. pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną na adres wskazany do kontaktu powyżej).
- Prawo do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia dostawy Produktu lub rozpoczęcia realizacji Usługi. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia, o którym mowa w ust. 2, przed upływem tego terminu.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży lub Świadczenia Usług, Usługodawca dokona zwrotu wszystkich otrzymanych płatności. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Pacjenta o odstąpieniu od umowy, Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Pacjent, chyba że Pacjent wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie.
- Ze względu na specyfikę usług oraz produktów oferowanych w ramach Serwisu prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje w przypadku:
- Sprzedaży E-booków, z uwagi na fakt że są treściami cyfrowymi, które nie są zapisane na nośniku materialnym, a spełnianie świadczenia rozpoczyna się za wyraźną zgodą Pacjenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Pacjent jest również informowany o utracie prawa odstąpienia od umowy o świadczenie usług,
- Prawo do odstąpienia nie przysługuje również jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Pacjenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
- Jeżeli na wyraźne żądanie Pacjenta rozpoczęcie korzystania przez niego z Usługi/Produktu ma mieć miejsce przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, Usługodawca wymaga od Pacjenta złożenia wyraźnego oświadczenia zawierającego takie żądanie. Momentem rozpoczęcia korzystania z Usługi lub Produktu jest moment pierwszych konsultacji- w przypadku Usługi lub udostępnienie Produktu umożliwiające ściągnięcie Produktu na urządzenie końcowe.
- 10. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Pacjentem, a Usługodawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Pacjenta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień w Sklepie Internetowym.
- Cena Produktu/Usługi uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotówkach i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami produktu będącego przedmiotem zamówienia oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Pacjent jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Pacjenta woli związania się Umową Sprzedaży.
- Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym za pomocą Formularza Zamówień:
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Pacjentem, a Usługodawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Pacjenta Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Usługodawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Usługodawcę Pacjenta stosownej wiadomości e-mail, na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Pacjenta, która zawiera co najmniej oświadczenia Usługodawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Pacjenta powyższej wiadomości e-mail, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Pacjentem, a Usługodawcą.
- Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Pacjentowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez:
- udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego
- przesłanie Pacjentowi wiadomości e-mail.
- Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Usługodawcy.
- 11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają przepisy kodeksu cywilnego oraz innych stosownych aktów prawnych.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany treści zapisów niniejszego Regulaminu. Pacjentów obowiązuje treść Regulaminu z daty zawarcia umowy.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.08.2020 r.